Terapia logopedyczna w naszym gabinecie w Krakowie to forma pracy
terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, która ma na celu usuwanie wad
wymowy oraz kształtowanie lub nauczanie mowy w przypadkach jej braku lub
utraty.

Kiedy warto zgłosić się na konsultację logopedyczną?
Rodzic powinien skontaktować się z logopedą zawsze wtedy, gdy w rozwoju
mowy jego dziecka coś go niepokoi – przykładowo kiedy rodzic lub opiekun
zauważy u dziecka:

  • nadmierne ślinienie; ssanie wargi, ubrania lub kciuka; oddychanie przez
    usta;
  • mowę niepłynną, bezdźwięczną, bardzo niewyraźną;
  • problemy z przyjmowaniem pokarmów (przeżuwaniem, połykaniem);
  • ograniczone ruchy języka; wsuwanie języka między zęby podczas
    mówienia lub innych aktywności;
  • zastępowanie głosek w mowie np. wymawianie “t” zamiast “k”, “d”
    zamiast “g” lub całkowite pomijanie trudnych głosek w mowie np. “sz”;
  • wolne tempo nabywania nowych zdolności językowych;
  • ubogie, co do wieku, słownictwo;
  • uporczywe powtarzanie tych samych wyrazów lub zdań;
  • brak chęci do podejmowania komunikacji, dialogów;
  • brak reakcji na imię lub inne kierowane do niego komunikaty;
  • niespójność i nielogiczność wypowiedzi;
  • trudności w rozumieniu mowy;
  • podejmowanie wyłącznie tych samych tematów;
  • brak zadawania pytań;
  • brak rozumienia społecznych reguł językowych (brak użycia form
    grzecznościowych, nadużywanie wulgaryzmów).

Jak pracujemy?
Terapię poprzedza konsultacja logopedyczna, która obejmuje rozmowę z
rodzicem oraz badanie dziecka, co służy ocenie umiejętności, deficytów oraz
możliwości i wyznaczeniu celów terapeutycznych dopasowanych do jego
indywidualnych potrzeb. Czas trwania sesji: 50 min.


Terapia przyjmuje formę indywidualnych spotkań ze specjalistą, odbywających
się regularnie co 1 lub 2 tygodnie. Czas trwania sesji: 30 – 45 min.
Spotkania służą nawiązaniu relacji i zaufania między dzieckiem, a specjalistą,
a następnie progresywnemu rozwiązywaniu problemów logopedycznych w
atrakcyjny dla dziecka sposób – poprzez zabawę – tak aby zachęcić je do
angażowania się w kolejne zadania i aktywności.